Fotoalbum

På disse sider kan du se et lille udsnit af de mange billeder, vi har taget og du kan læse vores beretninger fra de efterhånden mange rejsemål, vi har besøgt.
Klik på billederne, hvis du vil se mere om det enkelte år.

Du kan også vælge at downloade et samlet dokument med dagbøger fra alle vores rejser. Det er et digert værk på mere end 1.300 sider, så du skal ikke bare trykke "print" til dokumentet :)

Rigtig god fornøjelse!

Klik på billedet, for at se mere om dette år... Forlænget weekendtur til Aying og München i Sydtyskland
Klik på billedet, for at se mere om dette år... Familietur til Lake District i England
Klik på billedet, for at se mere om dette år... Whiskyklubben på tur til England, Wales & Skotland syd
Klik på billedet, for at se mere om dette år... Coronaen holdt os stadig i en saks og der var ikke mulighed for at rejse udenlands en stor del af året. Heldigvis kunne vi stadig tage rundt i Danmark.
Klik på billedet, for at se mere om dette år... Tur til Helnæs under Corona pandemien
Klik på billedet, for at se mere om dette år... Langtidsferie i Italien
Klik på billedet, for at se mere om dette år... Lasse og Alex på drengetur til Belgien
Klik på billedet, for at se mere om dette år... En kort tur til Island med Lone & Peter, Dorthe & Henrik
Klik på billedet, for at se mere om dette år... Påskeferie i Krakow, Polen
Klik på billedet, for at se mere om dette år... Herretur i Lake District med Jens Peter og Lasse
Klik på billedet, for at se mere om dette år... Jomfruturen med vores nye autocamper bragte os til Venedig
Klik på billedet, for at se mere om dette år... Så blev det Australien og New Zealands tur. Kun en uge i Australien, for at besøge vores gamle genboer Annette og Jens Erik.
I New Zealand havde vi til gengæld 5 uger - fin tid til at komme rundt og se en del til landet med alle typer af natur samlet på 2 øer!
Klik på billedet, for at se mere om dette år... Vi gennemførte et af vores store rejseønsker, da vi i slutningen af januar satte kursen mod Peru og en måneds rundrejse i Sydamerika. Man ser ikke en verdensdel på en måned, men man kan få et godt indtryk.
Gitte og Hans stødte til i Chile og tog halvdelen af turen sammen med os. Så kunne vi passende fejre Gittes 50 års fødselsdag i Buenos Aires!
Klik på billedet, for at se mere om dette år... Årets første store rejsearrangement var en tur til Grønland. Magasinet Digital Foto havde arrangeret en fototur til det spændende land og dermed var Alex overtalt til at tage med op i kulden.
Året bragte os også til Lolland Falster i autocamper og et superflot vejr.
Sommerferien blev tilbragt i Sæby i Jette og Brians dejlige sommerhus.
I august tog vi en uge til Lake District med Gitte og Hans - de var solgt med det samme!
Ja og så blev lille Lasse jo 18 år!
Klik på billedet, for at se mere om dette år...

I januar tog vi på en 3-ugers tur til Thailand igen-igen. Foråret var præget af en tur til Hamburg med Gitte og Hans, en vandretur for Alex i Silkeborg-området, Lillebælt halvmarathon (også Alex) - og en 50 års fødselsdag (også Alex), der blev fejret i Nissedal i Norge. Marie holdt sommerferie på Grønland bl.a. med hendes mor og i efteråret tog vi til Skotland med Ruddy og Joan. Alex havde nemlig fået billetter til Edinburgh Tattoo i fødselsdagsgave. Vibe fyldte 18 og det blev fejret med et par fester. Alex tog med Jan til Lake District på efterårsvandring.

Et stort rejseår. Først drog vi på forlænget weekend til Rom i begyndelsen af marts. I påsken tog vi voksne igen til Holland (for 3. gang). Blomsterparken Keukenhof og tulipanmarkerne trak.

Påsken bragte vi gamle en tur til New York sammen med Gitte og Hans. Sommerferien blev en af de dyre, idet hele familien tog til Mexico.

Klik på billedet, for at se mere om dette år...

Jens fyldte 70 i juni og det blev fejret i Tyrkiet med hele familien. Sommerferien gik til Nordsjælland og København.

I efterårsferien afleverede vi Lasse i Frederikshavn hos farmor og farfar og Vibe tog veninden Nanna med os til Norge.

Alex drog med sine forældre til Thailand i marts måned.

I maj var vejret perfekt til Vibes konfirmation.

I juni måtte vi tage afsked med Maries far - i en alt for ung alder

Den dejlige danske sommer blev skiftet ud med en autocamper og meget kedeligt vejr men superflot ' natur i Norge. Turen gik til Nordkapp i autocamper sammen med vores gode ven Torben.

Klik på billedet, for at se mere om dette år...

2005 bragte et nyt familiemedlem til huset.

Men inden hunden Figo ankom, skyndte vi os at holde påske i London.

I efterårsferien tog vi til Tyrkiet med Alex's familie for at dase og lave så lidt som muligt.

Klik på billedet, for at se mere om dette år...

I 2004 besøgte vi atter Thailand og atter til en formidabel rejse rundt i landet.

Året blev også brugt til en række weekendture rundt i Danmark og en sommerferie på Stevns.

Derudover rundede Marie et skarpt hjørne!

Klik på billedet, for at se mere om dette år...

Foråret bragte os atter til Egypten - dog denne gang uden børnene. Alex's bror fyldte 40 og det skulle fejres. Alex's forældre sponsorerede turen, hvor vi brugte meget tid på at kigge på de farvestrålende fisk i det Røde Hav. Det var en af de bedste ferier, vi nogensinde har haft. Efteråret gik med at lave nyt badeværelse.

Foråret gik til Holland og Floriade mens sommerferien bragte os til Schweiz og Italien. September måned var præget af Jean Michel Jarres Aero koncert i Danmark og en tur til Rhodos.

Vinterferien bragte os en tur til Egypten. I marts måned blev Maries søster Ingelise gift med Michael. Alex's fødselsdag blev fejret i Prag sammen med Gitte og Hans.
Sandelig om ikke også vi holdt jul sammen med Gitte og Hans - i Harzen

Klik på billedet, for at se mere om dette år...

Det første år i det nye årtusind blev lige så begivenhedsrigt som de foregående år. Foråret bød bl.a. på en lille rejse til Paris og efteråret gik til Verdensudstilling i Hannover

I foråret besøgte vi tulipanlandet Holland
I efteråret stod Skotland og Islay for skud
... og så blev det også til et romantisk weekendophold på KokkedalSlot.

Klik på billedet, for at se mere om dette år...

I februar tillod Alex sig den luksus at rejse til Tenerife alene med sine forældre.

Men i oktober var vi på vores livs rejse til Thailand. Det blev til 4 uger rundt i landet. En fantastisk oplevelse, som vi aldrig vil glemme!

Årets lys var en 14 dages tur til Tyrkiet. Alex's far rundede de 60 år og han havde inviteret børn og børnebørn på en uforglemmelig ferie. Alex havde med sit arbejde en del rejseaktivitet til Stockholm.

I oktober blev vores hjemmeside født!

Klik på billedet, for at se mere om dette år...

Årets store begivenhed blev en tur til Færøerne, hvor vi besøgte Peter og Ulla. Peter havde taget arbejde som kok i Thorshavn og vi kunne bo hos ham. Det blev en meget begivenhedsrig uge. Dels at se den storslåede natur. Dels at vi overværede en kraftig storm på øen. I den storm blev den højeste ansvarlige for det danske militær dræbt under landingsforsøg på Færøerne. Det var barsk at være så tæt på begivenhederne.

I foråret lejede vi et sommerhus på Læsø gennem en medarbejder i Egnsbank Nord. Vejret var forrygende og vi havde besøg af Anne og Peter samt Alex's forældre fra Frederikshavn. Det var bare hygge!

I august blev vi gift. Det var en fantastisk dag. Forud var gået måneders planlægning og alle sejl var sat til. I kirken leverede vi et chock til alle - bortset fra til Paul og Lene - vi var nemlig blevet gift på rådhuset 3 år tidligere - for at have orden i papirerne, når der kom børn til verden.

Vi tror nok, at alle hyggede sig. Ellers er det jo for sent nu.

Klik på billedet, for at se mere om dette år...

Årets store begivenhed blev, at vi solgte vores hus på Langesøvej og købte et nyt på Rønnebækgårdsvej. Men Marie havde en plan. Vi solgte det gamle hus, opmagasinerede vores møbler hos nogle venner og flyttede til Gran Canaria i 3 uger. Når vi kom hjem, kunne vi overtage det ny hus - og så havde vi jo ikke betalt husleje i Danmark, mens vi sad i varmen sydpå!

Genial plan bortset fra, at vennerne brokkede sig noget over, at skulle flytte vores habbengut 2 gange!

Igen i år er albummet fyldt med børnebilleder. I april var vi dog i Sverige, hvor vi havde lejet en hytte gennem en ansat i Finansforbundet. Hytten lå meget alene i de svenske skove. Ingen rindende vand eller elektricitet, så vi havde kun hinanden!

Klik på billedet, for at se mere om dette år...

Når man kigger på stakken af billeder fra 1992, skulle man ikke tro, at vi lavede andet end at vente på Vibe men i april måned havde vi alligevel en spændende tur til verdensudstillingen i Sevilla. Her i Sydeuropa tog Alex's forældre fusen på os. De var allerede indlogeret på vores hotel, da vi ankom. Det anede vi intet om!

Året bød på en ferie i København og sommerferien gik til Lübeck og til Esbjerg-området.

Nu havde vi småkærestet i et par år, så det var tid at flytte sammen. Ved Alex's 30 års fødselsdag blev Marie præsenteret for Alex's familie og venner. Huset på Langesøvej blev købt og indrettet.

Marie har ikke fået sorteret i sine billeder endnu...

Klik på billedet, for at se mere... På denne side får du lidt af historien om Alex før Marie kom ind i billedet!